Korzyści i skutki uboczne Ashwangandha

Udostępnij:


Popularne cateringi dietetyczne

DietBox 74 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę
Cuisinable 14 opinii zadowolonych klientów Zamów dietę
Przełom w odżywianiu 143 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę

Często słyszeliśmy o ajurwedyjskich lekach i ziołach, które oferują wiele korzyści zdrowotnych. Chociaż nie ma obiecujących badań przeprowadzonych w celu udowodnienia korzyści zdrowotnych kilku ziół, w Indiach, te zioła były używane od wieków, a kilka osób czerpało z nich korzyści. Jedno z najbardziej obiecujących ziół w medycynie ajurwedyjskiej, Ashwagandha, jest znane ze swoich ogromnych korzyści.

Spis treści

    Co to jest ashwagandha? Ashwagandha korzyściJak przyjmować proszek ashwagandha? Ashwagandha i utrata wagiAshwagandha skutki ubocznePodsumowanieCzęsto zadawane pytania(FAQ)

Co to jest ashwagandha?

Powszechnie znany jako ashwagandha w Indiach, jest również nazywany poison agrest i wiśnia zimowa, i należy do rodziny Solanaceae lub rodziny nightshade. Ashwagandha jest połączeniem dwóch różnych sanskryckich słów: "Ashwa" oznaczającego konia i "Gandha" oznaczającego zapach. Połączenie tych dwóch słów odzwierciedla, że zioło ma silny zapach podobny do zapachu konia. Jej biologiczna nazwa gatunkowa to Withania Somnifera, a Somnifera oznacza po łacinie "wywołujący sen". Ashwagandha jest znana z tego, że pomaga w uzyskaniu dobrego snu w nocy.

Ashwagandha, wiecznie zielony krzew rosnący w Indiach, na Bliskim Wschodzie i w niektórych częściach Afryki, jest uważana za najważniejsze zioło w systemie medycyny ajurwedyjskiej. System medycyny ajurwedyjskiej rozpoczął się ponad trzy tysiące lat temu, a ashwagandha jest jego częścią od tamtego czasu. Powszechnie znana jako "Rasayana", uważa się, że pomaga zachować młodość fizyczną i psychiczną. Historycznie, korzenie tego zioła są używane do leczenia kilku dolegliwości, takich jak stres, niepokój, zaparcia, bezsenność, między innymi. To nie tylko korzenie, nawet liście, nasiona i owoce są wykorzystywane do różnych zabiegów.

Ashwagandha uprawiana jest w suchszych regionach Indii, Nepalu, Chin i Jemenu. Roślina preferuje suchą, kamienistą glebę w słońcu lub półcieniu. Może być uprawiana z nasion lub sadzonek zielonego drewna. Jeśli używasz nasion, to trzeba będzie wysiać go wczesną wiosną. Sadzonki z zielonego drewna mogą być sadzone później wiosną. Ważne jest, aby wiedzieć, że roślina ta jest podatna na kilka szkodników i chorób i wymaga dużo uwagi.

Podobnie jak pomidor, Ashwagandha należy do rodziny psiankowatych. Jest to pulchny krzew o owalnych liściach i żółtych kwiatach, który rodzi czerwone owoce wielkości rodzynki. Jest to zioło adaptogenne, jak również afrodyzjak. Roślina ta nazywana jest również indyjskim żeń-szeniem ze względu na swoje właściwości odmładzające, choć botanicznie ashwagandha i żeń-szeń nie są spokrewnione.

Korzyści z ashwagandhy

Ze względu na niską jakość badań klinicznych, korzyści płynące z ashwagandhy nie zostały jeszcze udowodnione. Proszek z korzenia był używany od wieków w Indiach, w medycynie ajurwedyjskiej, ale nie ma wysokiej jakości dowodów na jego korzyści. Tradycyjna medycyna oferuje kilka korzyści, które obejmują następujące elementy.

1. Pomaga zwalczać skutki stresu

Ashwagandha jest jednym z indyjskich ziół z adaptogennych korzyści, co oznacza, że pomaga organizmowi dostosować się do różnych emocjonalnych i fizycznych stresów. Ponieważ Ashwagandha pomaga obniżyć poziom kortyzolu, "hormonu stresu" w organizmie, jest uważana za skuteczną terapię redukującą stres.

2. Zmniejsza niepokój i depresję

Korzyści Ashwagandha pomaga w zmniejszaniu objawów niepokoju i niespokojnego nastroju. Regularne spożywanie ashwagandha w odpowiedniej dawce zmniejsza ciężką depresję u dorosłych. Chociaż badania są ograniczone, uważa się, że ashwagandha zmniejsza depresję. Ponadto, pomaga również uspokoić centralny układ nerwowy.

3. Pomaga regulować poziom cukru we krwi

Zioło ma zdolność do obniżania poziomu cukru we krwi i pomaga utrzymać poziom cukru we krwi w kontroli. Pomaga również obniżyć poziom cukru we krwi na czczo.

4. Właściwości antyrakowe

Uważa się, że Ashwagandha ma właściwości przeciwnowotworowe, ponieważ zioło pomaga indukować apoptozę - zaprogramowaną śmierć komórek nowotworowych. Ashwagandha opóźnia również wzrost nowych komórek nowotworowych.

Nie ma potwierdzonych testów i badań klinicznych, które potwierdzałyby te wyniki na ludziach. Jednak kilka wieków stosowania Ashwagandhy jako leku jest zachęcające.

5. Oferuje korzyści przeciwzapalne i przeciwbólowe

Ashwagandha pomaga w zmniejszaniu stanów zapalnych poprzez poprawę komórek odpornościowych, które zwalczają infekcje. Jest ona również związana z obniżaniem markerów stanu zapalnego, który zwiększa ryzyko chorób serca.

6. Pomaga obniżyć poziom cholesterolu i trójglicerydów

Ashwagandha jest wykazane, aby poprawić zdrowie serca poprzez zmniejszenie poziomu złego cholesterolu LDL i poziomu trójglicerydów.

7. Poprawia uczenie się, pamięć i czas reakcji

Ashwagandha promuje aktywność antyoksydacyjną w celu ochrony komórek nerwowych przed szkodliwymi wolnymi rodnikami. Zmniejsza stres oksydacyjny i poprawia pamięć i funkcjonowanie mózgu. Ashwagandha przyjmowana w małych lub średnich ilościach pomaga w poprawie ogólnej pamięci, wydajności zadań i uwagi.

Choć badania w tej dziedzinie są ograniczone, ashwagandha była tradycyjnie stosowana w celu zwiększenia pamięci w medycynie ajurwedyjskiej.

8. ADHD

Ashwagandha wykazała poprawę, jeśli chodzi o zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi u dzieci, a także pomaga w poprawie uwagi i kontroli impulsów.

9. Stabilizuje niedoczynność tarczycy

Kiedy ludzie mają wysoki poziom we krwi hormonu zwanego TSH lub hormonu stymulującego tarczycę, oznacza to, że mają niedoczynność tarczycy lub niedoczynność tarczycy. U ludzi, którzy mają łagodną formę niedoczynności tarczycy, ashwagandha pomaga obniżyć TSH i zwiększyć poziom hormonów tarczycy. Jednak zaleca się, aby skonsultować się z lekarzem przed spożyciem ashwagandha w celu uniknięcia jego interakcji z regularnych leków.

10. Pomaga utrzymać kontrolę nad OCD

Niektóre badania pokazują, że ashwagandha pomaga w zmniejszaniu objawów zaburzeń obsesyjno-kompulsywnych, gdy jest podjęta z przepisanych leków.

11. Ataksja móżdżku (Cerebellar Ataxia)

Ashwagandha, w połączeniu z terapią ajurwedyjską, alternatywną formą medycyny, jest znana z poprawy równowagi u osób z ataksją móżdżkową.

12. Pomaga zmniejszyć oznaki starzenia się

Ashwagandha ma właściwości, które pomagają w zmniejszaniu objawów i postępu niektórych problemów zdrowotnych, które są związane ze starzeniem się, ze względu na jego właściwości antyoksydacyjne. Pomaga zmniejszyć siwienie włosów, ponieważ zwiększa produkcję melaniny w komórkach włosów.

13. Inne

Wstępne badania wykazują, że ashwagandha poprawia objawy następujących dolegliwości. Nie ma jednak twardych dowodów na działanie samej ashwagandhy w ich leczeniu.

Choroby te obejmują chorobę Parkinsona, reumatoidalne zapalenie stawów, zapalenie kości i stawów, gruźlicę, owrzodzenia i inne schorzenia.

Jak przyjmować proszek ashwagandha?

Ashwagandha jest dostępna na rynku w postaci korzeni, tabletek i proszku. Podczas gdy tabletki ashwagandha są łatwo spożywane jak każda inna tabletka, proszek i korzenie ashwagandha muszą być dodawane do codziennej diety. Klasycznie, Ashwagandha jest przyjmowana w formie sproszkowanej, zmieszana z miodem lub ghee. Ale oto kilka innych sposobów, w jaki można spożywać proszek ashwagandha.

Upraż uncję sproszkowanej Ashwagandhy w ghee i wymieszaj z łyżką cukru daktylowego. Zjedz to co najmniej 20 minut przed śniadaniem lub później w ciągu dnia z filiżanką mleka.

Ashwagandha w proszku z ghee, cukrem i miodem to pyszna forma afrodyzjaku skutecznie stosowana w zaburzeniach erekcji.

Metoda Kishirpaka herbaty Ashwagandha jest metodą ekstrakcji aktywnej zasady zioła w mleku. Ashwagandha herbata może być przygotowany przez gotowanie proszku w mleku i zmniejszenie go do połowy. Podczas gotowania można dodać cukier dla poprawy smaku lub taką samą ilość lukrecji.

1. Słodkie i słone ciasteczka z Ashwagandha

Składniki

    1/2 szklanki rafinowanej mąki pszennej szczypta soli2 łyżki proszku Ashwagandha1/4 szklanki masła1/8 szklanki cukru1/4 szklanki mleka

Przygotowanie

    Przesiać mąkę sól i proszek ashwagandha i odstawić na bokPrzygotować patelnię i stopić masło, dodać cukier i dobrze wymieszać.Dodać mleko i wymieszać razem.Dodać suche składniki, wymieszać i zagnieść w ciastoRoll i kształtować ciasto i umieścić na blasze do pieczeniaPiec w temperaturze 375 F przez 2-3 minuty.

2. Ashwagandha Balls

Składniki

    1 1/2 łyżeczki jaggery2 łyżeczki Ashwagandha w proszku szczypta czarnej soli szczypta czarnego pieprzu

Przygotowanie

    Sproszkować jagodę i dodać do niej proszek ashwagandha. Dobrze wymieszać.Dodać czarną sól i czarny pieprzDobrze wymieszać i uformować w kulki.Ashwagandha Banana Smoothie: Możesz po prostu dodać łyżkę stołową proszku ashwagandha w swoim zwykłym bananowym smoothie. Jest to smaczna alternatywa do podjęcia ashwagandha.

3. Ashwagandha Shrikhand/deser

Składniki

    4 1/4 filiżanki twaróg1/2 filiżanki cukier5 łyżka stołowa Ashwagandha w proszkuMixed orzechycardamomnutmeggałka szafranowalistki migdałowe do dekoracji

Przygotowanie

    Zawiąż twaróg w muślinową ściereczkę i umieść ją wiszącą na osiem godzin. (Podzielić zsiadłe mleko na cztery porcje. Do jednej porcji zsiadłego mleka dodać cukier i proszek ashwagandha. Ugniatać do uzyskania gładkiej pasty. Pozostałe trzy porcje można przechowywać w lodówce i używać w razie potrzeby.Dodaj zmiksowane orzechy, kardamon, gałkę muszkatołową, szafran i migdały, aby poprawić smak.Proszek ashwagandha może być używany na wiele innych sposobów, między innymi do produkcji chrupiących przekąsek, nalewek, herbaty. Może być również wykonane do oczyszczania twarzy, anty- trądzik krem, jak również.

Ashwagandha i utrata wagi

Zastosowanie Ashwagandha jest ogromne. Ma ona nie tylko wiele korzyści zdrowotnych, ale również pomaga w utracie wagi.

    Ashwagandha ma naturalne przeciwutleniacze, co poprawia ogólny stan zdrowia i promuje lepsze spalanie tłuszczu pośrednio.Kiedy funkcja odpornościowa organizmu jest zagrożona, utrata wagi zatrzymuje się aż do poprawy organizmu. Lepsza odporność ma pozytywny wpływ na utratę wagi. Ashwagandha poprawia funkcje odpornościowe organizmu i promuje zdrową utratę wagi.Stres jest kolejnym powodem, który powoduje niezdrowe przybieranie na wadze. Jak Ashwagandha pomaga w zmniejszaniu stresu i niepokoju, to z kolei pomaga utrzymać wagę.Niedoczynność tarczycy jest uważana za główną przyczynę, która prowadzi do jednego jest nadwaga. Ashwagandha pomaga zmniejszyć hormon stymulujący tarczycę i zwiększyć poziom hormonu tarczycy.Podwyższony poziom kortyzolu powoduje uwolnienie insuliny, która popycha organizm do korzystania z cukru we krwi i przechowywania go jako tłuszczu. Ashwagandha poprawia wrażliwość na insulinę i reguluje poziom cukru we krwi, a także przyczynia się do utraty niechcianych kilogramów.

Ashwagandha skutki uboczne

Ashwagandha jest uważana za bezpieczną do spożycia, jeśli przyjmujesz odpowiednią dawkę. Chociaż efekt długotrwałego spożywania tego zioła nie jest znany, nie odnotowano żadnych przypadków śmiertelnych lub poważnych skutków ubocznych ashwagandhy. Duże dawki ashwagandha mogą powodować wymioty, biegunkę lub rozstrój żołądka u niektórych osób. Skutki uboczne zioła różnią się w zależności od osoby, i zaleca się, aby porozmawiać z dostawcą usług medycznych przed podjęciem ich.

Kobietom w ciąży i karmiącym piersią nie zaleca się przyjmowania ashwagandha, ponieważ istnieją dowody na to, że zioło to powoduje przedwczesny poród i poronienie. Nie ma badań na temat wpływu ashwagandha na kobiety karmiące, i aby być na bezpieczniejszej stronie, zaleca się, aby nie brać zioła.

Ashwagandha jest znana z tego, że:

    Obniżyć poziom cukru we krwiZmniejszyć ciśnienie krwiZmniejszyć poziom hormonów tarczycy.

Te korzyści mogą również stanowić zagrożenie, ponieważ ashwagandha może obniżyć poziom cukru we krwi osoby, której poziom cukru we krwi jest normalny, co może prowadzić do hipoglikemii u osób, które są na lekach. Może również wpływać na ciśnienie krwi i poziom hormonów tarczycy.

Ponieważ ashwagandha powoduje, że układ odpornościowy staje się bardziej aktywny, może nasilić objawy chorób autoimmunologicznych. U niektórych osób, ashwagandha może podrażniać przewód pokarmowy. Zaleca się również zaprzestanie przyjmowania ashwagandhy na co najmniej dwa tygodnie przed i po operacji, ponieważ może ona spowolnić działanie centralnego układu nerwowego.

Podsumowanie

Ashwagandha jest indyjską rośliną ziołową, która od wieków stanowi część medycyny ajurwedyjskiej. Korzeń rośliny jest stosowany w medycynie w postaci proszku, i jest sprzedawany w postaci kapsułek/tabletek, jak również. Ashwagandha oferuje szereg korzyści zdrowotnych zarówno dla mężczyzn jak i kobiet, choć nie przeprowadzono szeroko zakrojonych badań klinicznych, które dostarczyłyby dowodów.

Medycyna ajurwedyjska z powodzeniem stosuje ashwagandhę w leczeniu kilku chorób bez żadnych poważnych komplikacji. Ponieważ nie ma twardych dowodów na jego korzyści lub nawet skutki uboczne, zaleca się, aby ashwagandha być spożywane w małych i średnich dawkach po konsultacji z dostawcą opieki zdrowotnej.

Najczęściej zadawane pytania (FAQs)

Q. Jak długo trzeba ashwagandha do pracy? A: To zależy od osoby i powodu, dla którego są spożywane ashwagandha. Będzie się to również różnić w zależności od aktualnego stanu zdrowia danej osoby. P. Co ashwagandha robi dla organizmu? A: Do biologicznie aktywnych składników chemicznych należą alkaloidy (izopelletierina, anaferyna, cuscohygrine, anahygryna, itd.), steroidowe laktony (withanolidy, withaferyny) i saponiny. Sitoindozydy i acylsterylglukozydy w Ashwagandha są środkami antystresowymi. Wykazano, że aktywne składniki Ashwagandhy, na przykład sitoindozydy VII-X i Withaferin-A, mają znaczące działanie antystresowe w ostrych modelach stresu doświadczalnego. Dostępne dane naukowe potwierdzają wniosek, że Ashwagandha jest naprawdę silnym tonikiem regeneracyjnym, ze względu na jej liczne działania farmakologiczne, takie jak antystresowe, neuroprotekcyjne, przeciwnowotworowe, przeciwzapalne, przeciwartretyczne, przeciwbólowe i przeciwzapalne itp. Jest przydatna w przypadku różnych rodzajów chorób, takich jak Parkinson, demencja, utrata pamięci, choroby wywołane stresem, nowotwory złośliwe i inne. Q. Czy Ashwagandha może powodować przyrost wagi? A: Ashwagandha pomaga w redukcji utraty mięśni związanej ze stresem. Nie prowadzi do przyrostu wagi. Q. Czy Ashwagandha jest bezpieczna przy długotrwałym stosowaniu? A: Nie ma długoterminowych badań, które potwierdzałyby jej skutki uboczne przy długotrwałym stosowaniu. Jeśli jednak zażywa się ją w zalecanych dawkach, nie ma większych obaw. Q. Kiedy powinienem brać ashwagandhę na niepokój? A: Najlepszym czasem na spożywanie ashwagandhy na niepokój jest pora snu przed zaśnięciem.
Tagi: ashwagandhaashwagandha korzyściashwagandha dla utraty wagiashwagandha skutki ubocznebenefits of ashwagandhahealthy eatingweight lossswhat is ashwagandha


Popularne diety pudełkowe

Standard Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Odchudzająca Jest to typowa, deficytowa pudełkowa dieta redukcyjna, której celem jest zgubienie zbędnych kilogramów oraz zmniejszenie obwodów w kluczowych miejscach ciała w krótkim czasie. Zamów dietę
Sport Dieta pudełkowa dla sportowców to w pełni zbilansowany zestaw 5 lub 6 posiłków, uwzględniający zwiększone zapotrzebowanie na pełnowartościowe białko oraz węglowodany złożone. Zamów dietę
Wegetariańska Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Bezglutenowa Jest to specjalna dieta lecznicza dla osób cierpiących na choroby i dolegliwości glutenozależne, tj. celiakia, alergia, bądź nietolerancja na gluten. Zamów dietę
Bez laktory Jest formą leczenia dla osób, których organizm nie trawi zawartego w mleku cukru, czyli laktozy. Zamów dietę

Warte uwagi

Witamina C dla wsparcia odporności

Utrzymywanie silnego układu odpornościowego nigdy nie było tak ważne. Chociaż staramy się prowadzić zdrowy tryb życia (decydując się na prawdziwą żywność zamiast przetworzonej...

Sekcje portalu