Dieta z pudełka – czy jest dobra dla dzieci?

Udostępnij:

 

Dla aktywnych dzieci ważne są zdrowe obiady i przekąski. Doskonale nadaje się do tego dieta pudełkowa. Porcje obejmują świeże owoce, chrupiące warzywa i połączenie pokarmów białkowych, mlecznych i węglowodanowych.

Zdrowe odżywianie pomaga dzieciom w koncentracji i nauce. Jednak zmiany w zdrowym odżywianiu nie zawsze są łatwe do wprowadzenia. Staraj się dawać dobry przykład własnym obiadem. Zachęcaj dzieci, aby pomogły wybrać własny obiad. Mogą chcieć sporządzić listę potraw, które lubią. Chwal swoje dziecko, gdy wybiera zdrowe jedzenie na drugie śniadanie.

W ciągu dnia dzieci mogą jeść posiłki w ograniczonym czasie, zwłaszcza w szkole. Dlatego dieta pudełkowa może tu być wygodnym rozwiązaniem. Na drugie śniadanie doskonale sprawdza się tu:

• Świeży owoc

• Chrupiące warzywa

• Pokarm mięsny lub białkowy, taki jak plastry chudego mięsa, jajko na twardo, masło orzechowe lub pasta orzechowa

• Produkty mleczne, takie jak paluszki lub plastry sera, tarty ser, mleko lub jogurt

• Produkty bogate w skrobię, takie jak chleb, bułka, pita lub chleb płaski, chleb owocowy lub krakersy

• Woda.

Przekarmione dzieci mogą rozwinąć pierwotną otyłość. W większości przypadków waga jest normalizowana do 10 roku życia. U 25-30% nastolatków otyłość może utrzymywać się do końca okresu dojrzewania. Tylko w okresie od urodzenia do pierwszego karmienia nie ma zupełnie ryzyka otyłości. To moment, w którym dziecko otrzymuje wszystkie niezbędne mikroelementy wraz z mlekiem matki. Wprowadzenie żywności uzupełniającej poważnie wpływa na wagę dzieci. Często matki starają się karmić dziecko więcej, aby szybciej zakończyć karmienie piersią. Prowadzi to do zwiększonego ryzyka otyłości. Biorąc pod uwagę fakt, że organizm dziecka różni się funkcjonowaniem wszystkich układów, zabronione jest stosowanie diety osoby dorosłej. Wymagana jest specjalna żywność dietetyczna dla dzieci. Opiera się na następujących zasadach:

• Polega na kompetentnym połączeniu pokarmów białkowych i składników odżywczych.

• Wiek dzieci ma znaczenie. Niemowlęta jednoroczne powinny jeść w ciągu 2-2,5 godziny, w wieku od 1 do 2 - 4 razy, od 2 do 3 - 5 razy, po 3 roku życia - 5-6 razy dziennie.

• Zawartość kalorii. Możesz obliczyć za pomocą tabel według wieku dziecka.

• Kolacja powinna składać się z niskokalorycznych potraw.

• Nie ma konkretnych zaleceń co do ilości spożytego płynu, ale 1-2 szklanki należy wypić rano na czczo, pół godziny przed posiłkiem, przed przyjęciem witamin lub ćwiczeniami.

Dieta w pudełku - niesamowita oszczędność czasu

Największą zaletą takiego rozwiązania jest fakt, że znacząco wpływa na organizację dnia. Dieta pudełkowa charakteryzuje się tym, że klient zleca firmie nie tylko przygotowanie pełnych posiłków, ale także dostarczenie ich pod wskazany adres. Oszczędza to wiele cennego czasu, który musiałby zostać poświęcony na projektowanie menu, zakupy spożywcze i wreszcie gotowanie. Ma to ogromne znaczenie, zwłaszcza dla osób zapracowanych, którzy musieliby wstać przed świtem, aby przygotować pełny posiłek. Niesamowite udogodnienie jest tu także dla pracujących rodziców małych dzieci. Zamiast spędzać czas na przygotowywaniu jedzenia, mogą go poświęcić zabawie z dziećmi. Dieta pudełkowa jest przygotowywana zgodnie z indywidualnymi potrzebami dziecka, a także będzie dostosowana do jego wieku. Możesz też wybrać potrawy, które twoje dziecko szczególnie sobie upodobało. Wszystko zależy tu od oferty firmy cateringowej, którą wybierzesz i twoich indywidualnych potrzeb. Większość firm oferuje dietę pudełkową dla wegetarian, wegan, osoby nietolerujące jakichkolwiek substancji spożywczych, a także osoby, które chcą po prostu jeść zdrową żywność bez określonych preferencji.

Warte uwagi

Dlaczego pozwalam moim dzieciom na śmieciowe...

Moje dzieci jadły Lucky Charms każdego ranka przez tydzień. No, nie do końca tydzień. Lucky Charms skończyły się trzeciego lub czwartego dnia, więc przerzuciły się na Honey Nut Cheerios i...

Sekcje portalu