6 rzeczy, których moi rodzice nauczyli mnie o zdrowym odżywianiu

Udostępnij:


Popularne cateringi dietetyczne

DietBox 74 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę
Cuisinable 14 opinii zadowolonych klientów Zamów dietę
Przełom w odżywianiu 143 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę

Moi biedni rodzice. Muszą znosić wszystkie odniesienia, które robię na tym blogu do mojej dziecięcej diety Steak-ummy, wiśniowego Kool-Aid i wołowiny z puszki.

Ale tak bardzo jak lubię nabijać się z moich (prawdopodobnie typowych dla lat 70-tych i 80-tych) nawyków, jest też wiele sposobów, na które moi rodzice ukształtowali moje nawyki żywieniowe na lepsze.

Więc dzięki, mamo i tato, za:

1. Uprawianie ogrodu warzywnego każdego roku

(i pozwalanie mi na planowanie i sadzenie własnych plam, kiedy chciałam). Dorastałam, wiedząc, jak smakuje marchewka, sałata i kukurydza prosto z ogrodu. Zrozumiałam, że jedzenie pochodzi z ziemi, a nie tylko ze sklepu spożywczego. Odkąd posiadam dom, mam jakiś ogród, czy to w doniczkach na patio, czy w małej, podniesionej grządce - i moje dzieci też dorastają na świeżo zebranych produktach.

2. Modelowanie kontroli porcji każdego dnia.

Nadal podziwiam sposób, w jaki moi rodzice byli w stanie utrzymać zdrową wagę przez całe życie. Oni nigdy nie dieta lub liczyć kalorii lub griped o ich wadze (czytaj "Mamo, dzięki za nigdy nie mówi o swojej wadze (lub mojej)"). Jedzą wszystkie rodzaje żywności, w tym lody i chipsy, ale zawsze w rozsądnych porcjach.

3. Serwowanie sałatki prawie każdego wieczoru przy kolacji

. Sałatki z lat 70. i 80. były sałatą lodową z dressingiem Good Seasons, ale ważne jest to, że nauczyłam się lubić zieleninę. A teraz uczę moje dzieci, żeby robiły to samo (czytaj: Jak "Sałatki na start" mogą nauczyć twoje dzieci kochać zieleninę).

4. Nigdy nie zmuszając mnie do siedzenia przy stole, dopóki nie wziąłem kęsa fasoli lima lub innego znienawidzonego jedzenia

. Byłem niezwykle wybrednym zjadaczem, co niewątpliwie doprowadzało ich do szału. Ale byli dla mnie cierpliwi i współczujący - i to się opłaciło. W końcu spróbowałam wielu z tych potraw na własną rękę (no dobra, z wyjątkiem fasolki lima). Nie każę też moim dzieciom brać niczego na siłę (czytaj: "Should You Make Your Kids Take Just One Bite?").

5. Zaopatrzenie domu w świeże owoce i warzywa

. Niektóre z moich ulubionych wspomnień związanych z jedzeniem z dzieciństwa to odwiedzanie targu owocowego z moimi rodzicami w lecie, zbieranie świeżych śliwek z drzewa na podwórku i jagód z moim tatą, i jedzenie świeżej kukurydzy z ogrodu. W naszym domu zawsze było pod dostatkiem świeżych produktów - i teraz ja robię to samo w moim domu.

6. Mówienie mi, żebym jadła tylko do s

yta i nigdy, przenigdy nie wymaganie, żebym sprzątała swój talerz. Kiedyś doprowadzało to mojego męża do szału - wszystkie te małe kawałki jedzenia, które zostawiałam na talerzu po posiłku. Ale dorastałam słysząc "jedz tylko do syta", więc często na moim talerzu zostaje jeden, dwa lub trzy kęsy jedzenia. Staram się nie być rozrzutna, ale wiem też, że przejadanie się nie jest rozwiązaniem. Nie każę też moim dzieciom sprzątać z talerzy (choć oszczędzam ich obiady, jeśli ledwo ich dotkną - przeczytaj dlaczego).

W jaki sposób TWOI rodzice wpłynęli na Twoje nawyki żywieniowe na lepsze (lub gorsze)?

6 rzeczy, których moi rodzice nauczyli mnie o zdrowym odżywianiu

Click To Tweet


Popularne diety pudełkowe

Standard Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Odchudzająca Jest to typowa, deficytowa pudełkowa dieta redukcyjna, której celem jest zgubienie zbędnych kilogramów oraz zmniejszenie obwodów w kluczowych miejscach ciała w krótkim czasie. Zamów dietę
Sport Dieta pudełkowa dla sportowców to w pełni zbilansowany zestaw 5 lub 6 posiłków, uwzględniający zwiększone zapotrzebowanie na pełnowartościowe białko oraz węglowodany złożone. Zamów dietę
Wegetariańska Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Bezglutenowa Jest to specjalna dieta lecznicza dla osób cierpiących na choroby i dolegliwości glutenozależne, tj. celiakia, alergia, bądź nietolerancja na gluten. Zamów dietę
Bez laktory Jest formą leczenia dla osób, których organizm nie trawi zawartego w mleku cukru, czyli laktozy. Zamów dietę

Warte uwagi

Co jeść na podwieczorek przy odchudzaniu –...

  Mit, że nie możesz jeść po szóstej, został już dawno obalony. Możesz, a nawet musisz zjeść podwieczorek. Po pierwsze, posiłek należy przyjmować co 2-4 godziny. Po drugie...

Sekcje portalu