Popularne cateringi dietetyczne

DietBox 74 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę
Cuisinable 14 opinii zadowolonych klientów Zamów dietę
Przełom w odżywianiu 143 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę

W tym miesiącu współpracuję z programem Back-to-School Narodowej Kampanii na rzecz Życia Mlekiem. Zostałam wynagrodzona za napisanie tego posta, ale wszystkie opinie są (jak zawsze!) moje własne.

Dla mnie mleko jest czymś oczywistym. To coś, co zawsze miałam w lodówce, piłam i podawałam moim dzieciom. Przechodzimy przez kilka galonów tygodniowo, pijąc go prosto, wylewając go na płatki i owsiankę, używając go jako bazy do smoothies i dodając go do przepisów. Ale mimo że mleko od dawna jest dla mnie zdrową podstawą, wciąż dostaję pytania na jego temat od rodziców - i wciąż słyszę wiele błędnych informacji. Oto cztery mity na temat mleka, które słyszę najczęściej:

Mit: "Możesz uzyskać wszystkie te same składniki odżywcze z mleka roślinnego".

Nie zrozumcie mnie źle, lubię i kupuję mleka bezmleczne i mam na tym blogu przepisy, które ich używają. Ale ważne jest, aby zrozumieć, że nie są one jeden na jeden zamienniki z mlekiem mlecznym, jeśli chodzi o odżywianie. Mleko dostarcza solidny pakiet składników odżywczych, szczególnie tych, których dzieciom brakuje, takich jak witamina D, wapń i potas. Jest również dobrym źródłem białka - 8 gramów na filiżankę. Dla porównania, mleko migdałowe zawiera zaskakująco mało białka, bo tylko 1 gram na filiżankę. Mleko mleczne zawiera 366 mg potasu na szklankę, ale mleko ryżowe ma tylko 65 mg. Wniosek jest taki, że jeśli nie używasz mleka mlecznego, musisz być pewien, że dostarczasz te składniki odżywcze z innych produktów, bo w przeciwnym razie może ci brakować niezbędnych składników odżywczych.

Mit: "Jest pełne cukru".

Uwielbiam to, że ludzie skupiają się na jedzeniu mniej cukru. Ale nie podoba mi się całe to zamieszanie wokół tego, czym jest cukier, czym nie jest i gdzie powinniśmy go ograniczać. Tak, zobaczysz cukier wymieniony w tabeli wartości odżywczych mleka. To dlatego, że zawiera ono naturalnie występujący cukier zwany laktozą. (Kiedy słyszysz, jak eksperci mówią, że powinniśmy ograniczyć cukier, nie mówią oni o naturalnym cukrze zawartym w mleku i jogurcie, ani o tym, który można znaleźć w owocach. Odnoszą się do cukru dodanego, czyli takiego, który dodają producenci.

Mit: "Musisz kupować mleko organiczne".

Niektórzy rodzice decydują się wydać dolara na mleko organiczne, i to jest w porządku. Pisałam już o tym, dlaczego często kupuję mleko organiczne w artykule 4 Foods I've Changed My Mind About. Ale zdarza się też, że kupujemy mleko konwencjonalne. Zarówno mleko organiczne, jak i konwencjonalne ma taką samą zawartość wapnia i innych niezbędnych składników odżywczych. Jeśli więc masz budżet tylko na mleko konwencjonalne, kupuj konwencjonalne - i wiedz, że badania nie wykazały znaczącej różnicy w poziomie hormonów pomiędzy mlekiem organicznym a konwencjonalnym.

Mit: "Tylko pełnotłuste mleko jest zdrowe".

Wszystkie odmiany mleka, od beztłuszczowego do pełnego, są doskonałym źródłem wapnia i witaminy D oraz dobrym źródłem białka i potasu. W niektórych kręgach panuje trend powrotu do pełnotłustych pokarmów, takich jak pełnotłuste mleko, masło i smalec. Ale jako dietetyk, po prostu nie widziałem wystarczająco dużo dowodów, że tłuszcz nasycony w żywności ma rzeczywiste korzyści dla zdrowia. Tymczasem Amerykańska Akademia Pediatrii nadal zaleca beztłuszczowy lub niskotłuszczowy nabiał dla dzieci powyżej drugiego roku życia. Oto moja rada: Jeśli Twoje dzieci naprawdę lubią pełnotłuste, ale martwisz się o dodatkowy tłuszcz i kalorie, poszukaj innych miejsc w diecie (takich jak chipsy i fast foody) do przycięcia. Jeśli Twoje dzieci wolą odtłuszczone lub niskotłuszczowe, tak jak moje, to też jest w porządku. Niezależnie od tego, jaki rodzaj wybierzesz, nadal będziesz otrzymywać te same wspaniałe składniki odżywcze.

"Tylko pełnotłuste mleko jest zdrowe" i inne mity na temat mleka:

Click To Tweet

Aby uzyskać więcej informacji na temat mleka, w tym przepisy na smoothie, śniadania, wypieki i inne, odwiedź MilkLife.

Przepisy na tym blogu zawierają mleko:

  • Shake śniadaniowy z masłem orzechowym
  • Jogurtowy napój domowej roboty
  • Kremowy, kremowy koktajl bananowo-daktylowy
  • Smoothie czekoladowe z masłem orzechowym
  • Domowe gorące kakao


Popularne diety pudełkowe

Standard Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Odchudzająca Jest to typowa, deficytowa pudełkowa dieta redukcyjna, której celem jest zgubienie zbędnych kilogramów oraz zmniejszenie obwodów w kluczowych miejscach ciała w krótkim czasie. Zamów dietę
Sport Dieta pudełkowa dla sportowców to w pełni zbilansowany zestaw 5 lub 6 posiłków, uwzględniający zwiększone zapotrzebowanie na pełnowartościowe białko oraz węglowodany złożone. Zamów dietę
Wegetariańska Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Bezglutenowa Jest to specjalna dieta lecznicza dla osób cierpiących na choroby i dolegliwości glutenozależne, tj. celiakia, alergia, bądź nietolerancja na gluten. Zamów dietę
Bez laktory Jest formą leczenia dla osób, których organizm nie trawi zawartego w mleku cukru, czyli laktozy. Zamów dietę

Warte uwagi

5 codziennych nawyków zdrowotnych, których...

W tym miesiącu współpracuję z National Milk Life Campaign w ramach programu Back-to-School. Zostałam wynagrodzona za napisanie tego posta, ale wszystkie opinie są (jak zawsze!) moje własne...

Sekcje portalu