Czy zapominasz o tych celach?

Udostępnij:

Czasami, jako rodzice, tak bardzo koncentrujemy się na tym, co znajduje się na talerzach naszych dzieci, że tracimy z oczu najważniejsze cele długoterminowe. W tym wpisie gościnnym, zarejestrowany dietetyk i ekspert ds. żywienia dzieci Jill Castle dzieli się trzema ważnymi celami, na których powinniście się skupić teraz - zamiast stresować się tym, ile kęsów warzyw jedzą wasze dzieci! Jill będzie organizować bezpłatne warsztaty online "5 szczerych błędów, które sabotują jedzenie Twojego dziecka", 13 i 14 września; zdobądź miejsce tutaj.


Jill Castle, MS, RDN

Wychowanie zdrowych dzieci wykracza poza "prawidłowe odżywianie". Potrzeba o wiele więcej niż to. Te trzy cele są cegłą i zaprawą zdrowego odżywiania przez całe życie, a wszystkie one są ustalone w dzieciństwie:

Cel #1: Samoregulacja

Dlaczego to ważne:

Samoregulacja to zdolność do jedzenia w oparciu o wewnętrzne sygnały głodu, apetytu i zadowolenia. Wszystkie dzieci rodzą się z tą umiejętnością, ale to, jak karmisz swoje dziecko, może zakłócić lub podtrzymać tę naturalną intuicję.

Dzieci, które potrafią utrzymać samokontrolę w jedzeniu przez całe dzieciństwo, są w stanie rozwijać się zgodnie ze swoim potencjałem genetycznym, dobrze czują się z jedzeniem, dobrze zachowują się przy stole i być może są bardziej przedsiębiorcze, jeśli chodzi o nowe potrawy. Dzieci, które nie są dobre w samoregulacji, mogą wykazywać oznaki zbyt szybkiego lub zbyt wolnego wzrostu, mogą pożądać lub unikać pewnych pokarmów, jeść za mało lub za dużo.

Jak możesz pomóc:

Celem jest karmienie dziecka w sposób, który zachęca je do samoregulacji. Jest na to wiele sposobów, ale można zacząć od tego, aby posiłki i przekąski były zaplanowane o stałych porach w ciągu dnia, w stałym miejscu spożywania posiłków i podawania zbilansowanego menu z pożywnych produktów.

Cel 2: Zdrowa relacja z jedzeniem

Dlaczego to ważne:

Zdrowa relacja z jedzeniem oznacza, że dziecko lubi jeść, nie boi się jedzenia, uczy się, że wszystkie produkty mogą być częścią zdrowej diety i w końcu jest w stanie samodzielnie znaleźć równowagę żywieniową, która wspiera prawidłowy wzrost, rozwój i zdrowie w przyszłości.

Dzieci, które nie pielęgnują zdrowej relacji z jedzeniem, mogą mieć problemy z jedzeniem i z tym, jak się po nim czują. Zaburzenia odżywiania, zaburzenia jedzenia i/lub obsesyjne myśli i zachowania związane z jedzeniem częściowo wynikają z niezdrowej relacji z jedzeniem.

Jak możesz pomóc:

Celem jest pomoc dziecku w uczeniu się o jedzeniu w sposób nieoceniający, pozytywny, przy jednoczesnym rozwijaniu uważności na jedzenie i wybory żywieniowe. Jednym ze sposobów rozpoczęcia tego procesu jest złagodzenie etykietowania żywności jako "złej" lub "toksycznej". Etykiety te mogą dezorientować dzieci lub być sprzeczne z ich odczuciami (Jeśli lody smakują tak dobrze, dlaczego tata nazywa je złymi?), co utrudnia bycie ciekawym i akceptującym wszystkie pokarmy. Pamiętaj, że poznanie wszystkich rodzajów żywności i ich wpływu na życie Twojego dziecka wymaga czasu i doświadczenia.

Cel 3: Pozytywny obraz ciała

Dlaczego to ważne:

Pozytywny obraz ciała jest podstawą zdrowego odżywiania. Jeśli dziecko lubi swoje ciało, szanuje je i chce o nie dbać, jest bardziej prawdopodobne, że będzie wybierać jedzenie i zajęcia, które będą wspierać te cele, zwłaszcza, że rośnie i rozumie związek między jedzeniem a zdrowiem. Przeciwnie, negatywny obraz ciała może przyczynić się do problemów z wyborem żywności i jedzeniem, takich jak diety, zaburzenia odżywiania czy zaburzenia odżywiania.

Jak możesz pomóc:

Jednym ze sposobów, aby to zrobić, jest upewnienie się, że sam to demonstrujesz. Oznacza to, że nie należy komentować własnej wagi, kształtu ciała czy rozmiaru. I żadnych tego typu uwag na temat innych. Ograniczenie kontaktu z mediami również pomaga. Media preferują "idealne" ciała i niechętnie patrzą na te niedoskonałe. Dzieci internalizują to, co słyszą i widzą, i uczą się, jak myśleć o własnym ciele, korzystając z najbardziej dostępnych im narzędzi nauczania: ciebie, swoich rówieśników i mediów.

Wykorzystaj te trzy cele, a pomożesz stworzyć podstawy samoregulacji i jedzenia bez poczucia winy, które mogą trwać całe życie!

Czy w kwestii żywienia swoich dzieci zapominasz o tych najważniejszych celach?

Click To Tweet

Jill Castle jest zarejestrowanym dietetykiem, ekspertem ds. żywienia dzieci i autorką. Jest twórczynią The Kids Healthy Weight Project, 5-modułowego kursu online o żywności, żywieniu i stylu życia dla rodziców dzieci w wieku 4-14 lat. Ona jest kicking off rejestracji z bezpłatnym warsztatem online o nazwie "5 Honest Mistakes that Sabotage your Child's Eating" na 13/14 września 2016; dostać miejsce tutaj.

Warte uwagi

Czy można być "szczęśliwym...

Ostatnio zostałam zachęcona przez moją przyjaciółkę do przeczytania książki.Takiej prawdziwej książki.Nie czasopismo naukowe, wpis na blogu czy przewodnik po zajęciach dla dzieci, tylko...

Sekcje portalu