Popularne cateringi dietetyczne

DietBox 74 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę
Cuisinable 14 opinii zadowolonych klientów Zamów dietę
Przełom w odżywianiu 143 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę

 

Wszyscy wiedzą, że spożywanie posiłków w nocy jest szkodliwe. Jeśli jednak pominiesz obiad, to prawdopodobnie zjesz więcej przed snem. Aby utrzymać dobrą figurę i zdrowy organizm, potrzebujesz odżywiania ułamkowego. Jeśli „karmisz” organizm z długimi przerwami, bez jedzenia przez długi czas, włącza się „tryb ekonomiczny”. Oznacza to, że prawie wszystko, co zostanie zjedzone, będzie przechowywane w rezerwie, to znaczy zamieni się w tłuszcz.

Główne danie

Nie możesz obejść się bez zupy. Ponieważ zupa wspomaga trawienie, spożywa się ją w porze obiadowej, a to dlatego, że o tej porze zwykle jemy najwięcej. Zupę powinni pokochać także ci, którzy próbują schudnąć. Amerykańscy naukowcy przeprowadzili ciekawy eksperyment. Podzielili ochotników na dwie grupy i karmili ich tym samym jedzeniem przez kilka miesięcy. Jednak dla pierwszej grupy ten zestaw produktów był przygotowany w postaci zupy, a dla drugiej podawany był jako przekąska. Okazało się, że członkowie grupy „zupy” zjadali w rezultacie prawie 1/3 mniej jedzenia w porównaniu do grupy drugiej. Wyjaśnienie jest proste - zupa wywołuje uczucie sytości, w wyniku czego spożywasz mniej kalorii.

Z czego zrezygnować?

Odrzuć deser. Po pierwsze, ciastka dostarczają zbędnych kalorii, a po drugie są najprostszą drogą do popołudniowej drzemki. Kiedy jesz coś słodkiego, poziom glukozy we krwi gwałtownie wzrasta i czujesz się pobudzony. Jednak gdy poziom glukozy szybko rośnie, to także szybko spada, a to powoduje letarg i senność. Spanie na pusty żołądek nie jest łatwym zadaniem. Zwłaszcza jeśli wcześniej nie odmawiałeś sobie wieczornego posiłku. Nie otrzymawszy swojej porcji kalorii, organizm będzie „zestresowany” przez całą noc, a sen stanie się niespokojny, z częstymi koszmarami i wizjami smażonego kurczaka.

Kiedy jeść

Dietetycy są pewni, że przerwa między śniadaniem a obiadem nie powinna być krótsza niż 10 godzin. Dlatego pora posiłku wieczornego zależy bezpośrednio od tego, kiedy wstajesz rano. Jeśli jesteś przyzwyczajony do śniadania o 8 rano, obiad musisz zjeść nie później niż o 18, ale jeśli zwykle śpisz do 10, możesz odłożyć wieczorny posiłek o dwie godziny.

Główne danie

Warzywa. Muszą tylko uzupełnić kawałek ryby lub mięsa. Tylko wtedy pokarm zostanie wchłonięty i strawiony, nie powodując szkody dla sylwetki. Warzywa niejako przygotowują żołądek do trawienia cięższych pokarmów. W takim przypadku porcja sałatki powinna być trzykrotnie większa niż porcja mięsa czy ryby. Indyk jest uważany za najlepszy obiad mięsny. Jest lekkostrawny i zawiera substancję zwaną tryptofanem, która może pomóc organizmowi radzić sobie z negatywnymi skutkami stresu i przyspieszyć zasypianie.

Czego nie jeść?

Zrezygnuj z tłustych potraw. Według badań przeprowadzonych przez Northwestern Evanston Health Center w Chicago w USA, osoby, które jedzą dużo tłuszczu, są bardziej narażone na zaburzenia snu. Spożywanie tłustych potraw przed snem zmienia wewnętrzny zegar fizjologiczny organizmu, który reguluje sen i czuwanie oraz kontroluje głód. Wniosek ten został potwierdzony eksperymentami na myszach laboratoryjnych. Stwierdzono, że jeśli myszy spożywały wysokokaloryczny pokarm przed snem, wyzwalało to proces trawienia w ich ciałach, zakłócając cały cykl fizjologiczny. W rezultacie myszy nie mogły spać przez długi czas.

7 opcji na odpowiedni obiad

1. Zwykły omlet zrobiony z mieszanki białek i mleka, kilku świeżych pomidorów lub garści mrożonych warzyw, np. Fasolki szparagowej

2. Grillowany filet z kurczaka, wstępnie marynowany w soku z cytryny z przyprawami, z sałatką z dowolnych warzyw.

3. Dorsz, łosoś lub inna ryba gotowana na parze przyozdobiona warzywami

5. Gotowany brązowy ryż z owocami morza i warzywami

6. Lekka zupa z kurczakiem, bulion rybny, owoce morza. Nie łączyć ziemniaków, mięsa i zbóż w lekkiej zupie obiadowej

7. Filet z kurczaka zapiekany z przyprawami w folii


Popularne diety pudełkowe

Standard Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Odchudzająca Jest to typowa, deficytowa pudełkowa dieta redukcyjna, której celem jest zgubienie zbędnych kilogramów oraz zmniejszenie obwodów w kluczowych miejscach ciała w krótkim czasie. Zamów dietę
Sport Dieta pudełkowa dla sportowców to w pełni zbilansowany zestaw 5 lub 6 posiłków, uwzględniający zwiększone zapotrzebowanie na pełnowartościowe białko oraz węglowodany złożone. Zamów dietę
Wegetariańska Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Bezglutenowa Jest to specjalna dieta lecznicza dla osób cierpiących na choroby i dolegliwości glutenozależne, tj. celiakia, alergia, bądź nietolerancja na gluten. Zamów dietę
Bez laktory Jest formą leczenia dla osób, których organizm nie trawi zawartego w mleku cukru, czyli laktozy. Zamów dietę

Warte uwagi

Książka The Create-Your-Plate Diabetes Cookbook

Jestem zachwycony, aby ogłosić wydanie mojej następnej książki kucharskiej The Create-Your-Plate Diabetes Cookbook: A Plate Method Approach to Simple, Complete Meals wydana przez American...

Sekcje portalu